چگونه وبلاگ گروهی بسازیم

در بلاگفا امکان نوشتن  وبلاگ توسط چند نویسنده و به صورت مستقل و تحت نظارت مدیر وبلاگ ( وبلاگ گروهی)  وجود دارد. در وبلاگهای گروهی هر نویسنده امکان نوشتن مطالب خود را داشته و تنها به نوشته های خود جهت ویرایش یا حذف آن دسترسی دارد و  امکان تغییر کلمه عبور مدیر وبلاگ یا دیگر نویسندگان را نداشته و یا نمیتواند وبلاگ را حذف کند. البته مدیر وبلاگ میتواند به نویسندگان وبلاگ دسترسی بیشتری برای مدیریت وبلاگ را بدهد و بطور مثال به ایشان امکان ویرایش یا انتخاب قالب وبلاگ را بدهد.
برای استفاده از امکانات وبلاگ تیمی کافیست مدیر و نویسنده اصلی وبلاگ پس از ورود به بخش مدیریت بلاگ گزینه نویسندگان بلاگ را انتخاب کنید و سپس نام کاربری ، کلمه عبور و دیگر مشخصات را برای نویسنده جدید وارد کنید. همچنین فهرستی از دیگر نویسندگان تعریف شده در وبلاگ در پایین فرم نمایش داده خواهد شد که امکان ویرایش و یا حدف آنها نیز وجود دارد.

موردی که در تعریف نویسندگان بایستی در نظر گرفته شود حقوق نحوه دسترسی آنها به دیگر امکانات بلاگ است برای مثال می توانید دسترسی نویسنده وبلاگ را به بخش پیوندهای وبلاگ و یا قالب وبلاگ مسدود کنید و یا اینکه فقط یک کاربر تعریف کنید که بتوانید قالب وبلاگ را ویرایش کند و امکان درج و ویرایش مطالب وبلاگ را نداشته باشد.

نویسندگان وبلاگ میتوانند پس از ورود به بخش مدیریت کلمه عبور خود را تغییر دهند و یا اینکه مدیر وبلاگ نیز میتوانند کلمه عبور آنها را در بخش "نویسندگان وبلاگ" تغییر دهد. در صورتی که در هنگام ویرایش مشخصات نویسندگان کلمه عبور جدیدی وارد نشود همچنان کلمه عبور قبلی آن کاربر محفوظ و قابل استفاده است.

نحوه ورود کاربران و نویسندگان به وبلاگهای گروهی
نویسنده اصلی و موسس وبلاگ میتوانند همانند قبل فقط نام کاربری ( که همان بخش اول آدرس وبلاگ است) را وارد کند مثلا برای وبلاگ demo.blogfa.com نام کاربری همان demo خواهد بود.اما دیگر نویسندگان کافیست نام کاربری خود و سپس حرف @ و در آخر نام وبلاگ (بخش اول آدرس وبلاگ) را وارد کنند. بطور مثال  نویسنده با نام کاربری arash برای ورود به وبلاگ demo.blogfa.com کافیست در بخش نام کاربری  تایپ کند arash@demo
[بازگشت]