راهنمای درج و پخش موسیقی در وبلاگ

در صورتی که مایل هستید برای بازدیدکنندگان وبلاگ شما موسیقی خاصی پخش شود میتوانید با قرار دادن کد خاصی در قالب یا بخش تنظیمات وبلاگ خود اینکار را انجام دهید.
اینروزها فرمت اکثرهای فایلهای موسیقی mp3  است. برای بخش اگر فایل موسیقی مورد نظر شما در اینترنت و در وب سایت خاصی است کار شما ساده است و تنها کافیست آدرس اینترنتی فایل فوق را در کدهای زیر قرار دهید اما در غیر اینصورت بایستی فایل موسیقی خود را در وب قرار دهید که برای اینکار میتوانید از سایتهایی که فضای مجانی در اختیار شما قرار میدهند استفاده کنید.


برای پخش موسیقی در پس زمینه وبلاگ و به دور از چشم کاربر میتواند کد زیر استفاده کنید

پارامتر loop تعداد تکرار شدن موزیک را تعیین میکند , اگر این مقدار برابر 1- باشد آهنگ شما به طور مداوم تکرار خواهد شد و اگر این مقدار برابر عددی بالاتر از صفر باشد به همین تعداد تکرار خواهد شد (مثلا اگر loop برابر 2 باشد آهنگ 2 بار تکرار خواهد شد)

روش دیگر بخصوص برای مرورگرهای جدید استفاده از کدهای Audio در وبلاگ است . یکی از دلایل استفاده از این شیوه قرار دادن امکان کنترل در نحوه پخش موسیقی است بطورکه بازدیدکنندگان میتوانند بطور دلخوه موسیقی را قطع با وصل کنند و صدای آن را کم یا زیاد کنند برای استفاده از کنترل فوق از کدهای زیر در قالب وبلاگ یا کدهای اختصاصی کاربر در بخش تنظیمات وبلاگ استفاده کنید.


در پایان آنکه استفاده از موسیقی در وبلاگ با وجود جاذبه اولیه آن میتواند باعث نارضایتی بازدیدکنندگان نیز شود و اصولا پخش موسیقی همراه با بازشدن وبلاگ چندان حرفه ایی نیست. در نظر داشته باشید که در صورتی که بازدیدکننده شما در محل کار ، اواخر شب یا در هنگام گوش دادن به موسیقی دیگری وبلاگ را برای مطالعه باز کند موسیقی وبلاگ شما می تواند باعث آزار وی شود.
همچنین با توجه به اینکه دانلود کامل فایل موسیقی برای کاربران Dailup بخصوص در ایران مدت زمان زیادی را می طلبد سعی کنید از فایلهای کم حجم استفاده کنید نرم افزارهایی وجود دارند که با کاهش کیفیت موسیقی حجم کلی فایل را به شکل محسوسی کاهش می دهند.

[بازگشت]