پاسخ به سوالات رایج کاربران

چگونه در وبلاگم  تصویر بگذارم؟
بلاگفا امکان درج یک تصویر ار نویسنده یا لوگوی وبلاگ را بدون استفاده از سرویس دیگری در اختیار کاربران قرار میدهد .برای درج تصویر نویسنده یا لوگو در بخش تنظیمات وبلاگ تصویر را انتخاب و در سایت قرار دهید.
راهنمای کاملی برای درج تصویر همراه با معرفی چند سایت جهت قرار دادن تصاویر در بخش راهنمای بلاگفا توضیح داده شده است
تصویری را در مطالب وبلاگ اضافه کرده ام  اما دیگران نمیتوانند آنرا ببینند، مشکل چیست؟
معمولا چنین مشکلی به خاطر درج آدرس تصویر در کامپیوتر خودتان است و مثلا آدرس تصویر را به صورت
 C:\Documents and Settings\Administrator\My Documents\test.gif
است که طبیعی است که فقط خودتان میتوانید این تصویر را ببیند برای حل مشکل با کمک وبسایتهایی که بصورت رایگان فضایی را در اینترنت در اختیارتان قرار میدهند تصویر مورد نظر خودتان را در وب قرار دهید و سپس آدرس آنرا در بخش درج تصویر ویرایشگر مطالب بلاگفا قرار دهید.
چرا پس از درج تصویر یا مطلبی در وبلاگ شکل و قالب وبلاگ بهم میریزد؟
قالبهای اصلی بلاگفا از شیوه ای استفاده میکند که سرعت نمایش مطالب وبلاگ را بیشتر میکند.در عین حال فضا و عرض مشخصی برای تصاویر و مطالب وبلاگ شما در نظر گرفته شده است که در سمت راست هست و همچنین بخش پیوندها و آرشیو نوشته ها در سمت چپ قرار خواهد گرفت در صورتی که عرض تصویر درج شده بیش از عرض اندازه تعیین شده برای مطالب باشد نوار سمت چپ که حاوی پیوندها و آرشیوها هست در پایین صفحه نمایش داده خواهد شد.میتوانید هنگان تایپ و ویرایش مطلب و درج تصویر با انتخاب تصویر اندازه آنرا کوچکتر کنید تا مشکلی پیش نیاید. همچنین میتواند از قالبهایی که سازگاری بیشتری برای تصاویر بزرگ دارند استفاده کنید.
من کلمه عبور خود را فراموش کرده ام چه کار باید انجام دهم؟
در زیر فرم ورود نام کاربری و کلمه عبور نویسنده پیوندی برای ارسال کلمه عبور به ایمیل خصوصی نویسنده وبلاگ قرار دارد. پس از ورود به این بخش تنها کافیست نام کاربری و سپس ایمیل خصوصی را که قبلا و در هنگام ثبت وبلاگ وارد کرده اید را مجددا وارد کنید تا کلمه عبور به ایمیل خصوصی شما وارد شود.اگر ایمیل خصوصی خود را نیز فراموش کرده اید در بخش تماس با ما مشکل خود را توضیح دهید.
چگونه از آمار بازدیدکنندگان سایت خود باخبر شوم؟
 بهترین شیوه که در بسیاری از وبلاگهای جهان نیز مورد استفاده قرار میگیرد استفاده  از خدمات رایگان سایتهایی هست که در این زمینه فعالیت میکنند.معمولا این سایتها  آماری از کل بازدیدکنندگان شما، بازدیدکنندگان امروز یا روز قبل و اینکه خوانندگان  وبلاگ از کدام سایت و یا وبلاگ دیگری وارد وبلاگ شما شده اند به شما خواهند داد.برای استفاده از خدمات اینگونه سایتها میتوانید پس از ثبت نام کد(اسکریپت)  کوتاهی  را که در اختیار شما میگذارند را در بخش کدهای خاص کاربر در تنظیمات وبلاگ یا با ویرایش قالب وبلاگ (گزینه ویرایش قالب در بخش مدیریت وبلاگ) و مثلا در انتهای کدهای قالب قرار دهید پس از آن مشاهده آمار با کلیک  بر آیکون خاص سرویس که در وبلاگ نمایش داده خواهد شد امکان پذیر خواهد  بود.
راهنمای کاملتری برای مشاهده آمار بازدیدکنندگان بلاگفا در بخش راهنمای بلاگفا درج شده که توصیه می کنیم آنرا مطالعه کنید.
چرا پس از درج مطلب جدید در وبلاگم نام آن در فهرست وبلاگی بروز شده نمایش داده نمی شود؟
برخی از شرکتهای سرویس دهنده اینترنت اقدام به ذخیره سازی صفحات سایتها (Application) میکنند بنابراین ممکن است که شما مقدور به دیدن صفحه نخست سایت و فهرست بروز شده نباشید همچنین در صورتی که از مرورگر مایکروسافت استفاده میکنید میتوانید با زدن کلید Ctrl+F5 در هنگام دیدن صفحه نخست سایت نسخه جدیدتر آنرا دریافت و مشاهده کنید.
من نوار ابزار ویرایشگر مطالب وبلاگ را نمی بینیم، مشکل چیست؟
ویرایشگر مطالب در بلاگفا با نسخه مرورگر اینترنت مایکروسافت (IE) و نسخه 5,5 به بالا سازگار هست. معمولا کاربرانی که از ویندوز 98 استفاده میکنند و هنوز از نسخه قدیمی مرورگر اینترنت آن استفاده میکنند و یا کاربرانی که از مرورگرهای دیگر استفاده میکند مشکلاتی در دیدن و یا استفاده از امکانات این ویرایشگر دارند.
همچنین این مشکل میتواند بدلیل عدم دانلود صفحه و اسکریپتهای مرتبط باشد که در این صورت با زدن کلید Ctrl+F5 صفحه را مجددا درخواست کنید.
[بازگشت]